Eerste dag Argentinie - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Kirstin Krimpen - WaarBenJij.nu Eerste dag Argentinie - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Kirstin Krimpen - WaarBenJij.nu

Eerste dag Argentinie

Door: Erik en Kirstin

Blijf op de hoogte en volg Kirstin

13 Februari 2009 | Argentinië, El Calafate

Viernes 13 de Febrero

Vanochtend gingen we dan richting Argentinië. De bus zou om 8:30 gaan, dus we zaten vroeg aan het ontbijt. We hadden Alejandro om een taxi gevraagd, want we wilden Kirstin niet met d’r knie met haar backpack op de rug naar de bus laten lopen. De bus vertrok precies op tijd en de rit was erg mooi. We hadden nog een mooi uitzicht over Torres del Paine en de we reden richting de zon, dus dat was helemaal goed. Na een half uur waren we bij de Chileense grens en iedereen moest de bus uit voor de exit stempel. Erik is nog even snel de laatste Chileense peso’s gaan wisselen voor Argentijnse peso’s en toen gingen we richting de Argentijnse grens. Daar gaat het allemaal een stuk eenvoudiger. De bus chauffeur haalt alle paspoorten op en loopt het kantoortje in en kom even later weer naar buiten met 60 gestempelde paspoorten. De buschauffeur wilde verder rijden, dus gaf de paspoorten aan een passagier met de vraag ze uit te delen. Die liep vervolgens de bus door iedereen z’n paspoort te geven en bus ging vrolijk weer op pad. We waren om half twee op de bus terminal in El Calafate en zijn al lopend naar het hostal gelopen wat maar vier blokken van de bus terminal ligt. We kregen een warm welkom en werden meteen aan het de familie voorgesteld. We hebben helaas een kamer en geen huisje, cabañita, maar we hebben nog kunnen regelen dat we de laatste twee dagen wel een cabañita hebben. We hebben de spullen gedropt en zijn het stadje in gegaan. Het is hier nationale feestdag, dus het was erg druk op straat met veel straatartiesten. We hebben wat rondgewandeld en hebben informatie ingewonnen over de tours naar de gletsjers en met name de perito moreno. We hebben lekker een hamburguesa gegeten en hebben na de lunch een boottocht voor morgen geboekt. We hadden eindelijk tijd om langs wat winkeltjes en souvenirshops te lopen. Heerlijk… We moeten morgen onze eigen lunch meenemen, dus we zijn naar de supermarkt gegaan om wat boodschappen te doen. Het was echt super druk, dus dat kost echt verschrikkelijk veel tijd. We zijn een hapje gaan eten, ja weer pizza, en zijn daarna naar de kamer gegaan, want morgen worden we al om tien over zeven opgehaald.

• 16 Februari 2009 - 10:18

Jan En Monique:

Hey hoi!

Wat klinkt het allemaal geweldig zeg! En super leuk om te lezen waar jullie zoal zijn, want een hoop is erg herkenbaar :-). Kir, ik hoop dat het weer wat gaat met je knie?

Geniet van de laatste week en we spreken elkaar snel x
    Jan en Monique