Sealion Island - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Kirstin Krimpen - WaarBenJij.nu Sealion Island - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Kirstin Krimpen - WaarBenJij.nu

Sealion Island

Door: Erik en Kirstin

Blijf op de hoogte en volg Kirstin

05 Februari 2009 | Falkland Eilanden, Port Stanley

Míercoles 4 de Febrero

We moesten vroeger op, omdat we gisteravond allebei geen puf hadden om de back pack in te pakken. De pick-up was er precies om negen uur en Steven kwam ons halen. Het was mistig, dus we konden onderweg weinig zien. We werden in de settlement gedropt en moesten wachten tot de vlucht zou komen. De vlucht zou waarschijnlijk pas om half twaalf komen. Waarom halen ze ons dan om negen uur op??? We waren nog erg brak en hadden de extra uurtjes slaap graag gehad. We hebben een erg slechte dvd over de Falkland eilanden gekeken. Het duurde maar en om half een hadden we echt het idee dat ze ons vergeten waren. Maar uiteindelijk kwamen ze ons halen en we vlogen om een uur. We moesten eerst een aantal Amerikanen droppen op Carcass island en daarna door naar Stanley. Daar moest het toestel bijgetankt worden en daarna gingen we door naar Sea lion island.

De landingsbaan ligt vlak naast de lodge, dus we hoefden maar kort te lopen. Het is echt groot en mooie kamers. Laten wij nou toevallig de macaroni kamer hebben… Na een korte introductie over het eiland en de do’s en dont’s zijn we het noorden van het eiland gaan verkennen. We zijn op het strand neergestreken tussen de gentoo en magellanic pinguïns. We zijn daar gebleven totdat de digitale camera vol was…

Vanuit de huiskamer van de lodge heb je een mooi uitzicht over een gentoo pinguinkolonie die een tiental meters vaan de lodge is. Echt een super uitzicht. We aten om half acht en hebben daarna nog even gekletst met andere bezoekers en zijn lekker vroeg ons bed ingedoken.

Jueves 5 de Febrero

Het is gezamenlijk ontbijten om half negen, dus viel wel zwaar. We hadden eigenlijk in de planning om vandaag een beetje uit te slapen. Na het ontbijt zijn we de andere kant van het eiland opgegaan. De eerste stop zijn de zeekoeien (elephants seals). Wat een logge, maar vooral luie beesten. We waren gewaarschuwd niet te dichtbij te komen, maar die beesten die doen echt helemaal niks, behalve slapen en af en toe wat zand over hun rug scheppen. We zijn even gebleven, maar namen ons voor later terug te komen, misschien dat ze dan wat actiever zouden zijn. Een stuk verderop zaten de zeeleeuwen. Daar kon je niet echt dichtbij komen, want die liggen op de rotsen onder de steile kliffen, tien meter onder je. We zijn op de rand gaan zitten en hebben ze even bestudeert. Dit is ook de plaats om orka’s te spotten, dus af en toe tuurden we ook de zee af. Na een half uurtje gingen we verder richting de rockhoppers. De blaren gingen toch wel erg opspelen en we zagen dat we nog best een flink stuk moesten lopen. We hadden de rockhoppers al volop gezien, dus we besloten om onze voeten rust te geven en terug te gaan naar de zeeleeuwen. We hebben daar lekker geluncht. We hadden een uitgebreid lunchpakket meegekregen, dus dat smaakte prima, met een prachtig uitzicht. Al turende over de zee zag Kirstin op een gegeven moment een vin. Het waren twee dolfijnen. Jammer genoeg geen orka’s, maar toch leuk om te zien. Kirstin wilde zo graag een orka zien, dat we redelijk lang zijn blijven zitten. Dat was helemaal niet erg, want onze blaren vonden het ook geweldig. Op een gegeven moment zijn we weer richting de zeekoeien gegaan. Ze waren al iets actiever dan in de morgen. Sommige mannetjes waren aan het vechten. Je doet toch wel een paar stappen naar achter als zo’n tientonner overeind komt. We hebben best lang gestaan, we durfden niet te gaan zitten, maar zo heel veel gebeurt er niet. We hebben een aantal mooie platen kunnen maken en zijn vervolgens doorgelopen naar de gentoo pinguïns verderop op het strand. We zijn weer lekker gaan zitten en waren op een gegeven moment echt helemaal omgeven door de pinguïns. Opeens renden ze allemaal weg, zonder dat wij iets deden. Het bleek dat er een zeeleeuw uit het water kwam. Daarna zijn we teruggegaan naar de lodge. Kirstin had erg veel last van d’r blaren, dus die hebben we even behandeld. Tot het eten we lekker een boek gelezen en het reisverhaal bijgewerkt. Na het eten zijn we lekker vroeg naar bed geweest. We hadden weer geluk met het weer vandaag en zijn daardoor weer een beetje verbrand.